Zaterdag, 22 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Zaterdag, 22 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 22 juni 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

23 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zaterdag, 22 juni 2013

We staan om zeven uur op. We hadden vandaag voor het eerst deze vakantie de wekker gezet. Het was echter niet nodig. We waren op tijd wakker.
Na het ontbijt pakken we de laatste spullen in, vegen nog een keer door de camper en koppelen hem dan voor de laatste keer af. Daarna moeten we het gas nog laten bijvullen. Dat gaat niet op deze camping, maar wel op een camping twee dorpjes verderop. We moeten daar even wachten omdat een Amerikaans echtpaar voor ons is. Zij hebben zo’n grote camperbus. Ze noemen dat een motorhome. We spreken kort met de mevrouw. Hoe lang is die motorhome dan mevrouw? Deze is 36 voet, 12 meter, maar die van haar zwager is 42 voet, 14 meter. En dan hangt er nog een Jeep achter aan. Nee, mevrouw durft niet zelf te rijden, dat laat ze aan haar man over. Een speciaal rijbewijs voor zo’n groot voertuig? Nee hoor, hoezo? Wat kost zo’n motorhome eigenlijk? Oooh, we hebben deze tweedehands gekocht, maar een nieuwe kost iets meer dan $ 100.000. Waarschijnlijk een prikkie vergeleken met de prijs in Nederland.
Dan vertrekken we richting Las Vegas. Nagenoeg de hele weg gaat via de Interstate. De maximum snelheid is 80 mijl per uur, maar Walter vindt 70 mijl per uur een prima snelheid. Eigenlijk veel te snel, mant 70 mijl per uur is 112 km/u en dat is best een flinke snelheid voor een vrachtauto. Maar ja, je moet je toch aanpassen aan het verkeer en al het vrachtverkeer rijdt hier tussen 110 en 120 km/u. Bij het passeren van de staatsgrens van Utah en Arizona winnen we een uur. De snelwegen rondom Las Vegas zijn behoorlijk druk, maar het verkeer rijdt met flinke snelheid door. Om vijf voor elf komen we aan bij Cruise America. Precies op tijd, de camper moest uiterlijk om 11.00 uur worden teruggebracht. Goed gepland dus.
Met de taxi gaan we naar ons hotel in Las Vegas. Het is het Silverton Hotel en Casino. Dit hotel is niet aan de strip gelegen, maar een stukje er van af. Hoewel we ruim voor de inchecktijd van 15.00 uur zijn krijgen we gelijk de sleutel van de kamer. Prettig geregeld. We brengen de bagage naar de kamer en gaan dan een eetgelegenheid zoeken voor de lunch. Dat kan prima in één van de restaurants van het hotel. Tijdens de lunch Whatsappen we met Diana voor wie het al weer bijna bedtijd is. De lunch is heerlijk.
Na de lunch lopen we even door het casino naar de grote outdoorwinkel welke aan het casino is verbonden. Deze outdoorwinkel is gigantisch groot. Deze winkel vergelijken met bijvoorbeeld de Adventure store in Helmond, is als een AH XL vergelijken met een kruidenier op de hoek. Het outdoorleven in de USA betekent voor een groot deel dat men gaat vissen. De winkel heeft daarom een enorme voorraad hengels, maar ook alles wat daar bij hoort. Zoals bijvoorbeeld boten. Van een klein kunststof bootje tot enorme speedboten. Die kunnen uiteraard allemaal op afbetaling worden gekocht.
Na een uurtje door de giga-outdoorwinkel te hebben rondgelopen besluiten we dat we toch ook graag willen gaan zwemmen. Dus zwemkleding aan en naar het zwembad. Buiten is het 45 graden. Oei, dat is heet. Maar we vinden twee ligbedje met een flinke parasol, dus we hebben schaduw. Bovendien kunnen we heerlijk afkoelen in het prettige zwembad. Een jongedame komt ons een drankje brengen, dus het vakantiegevoel is weer helemaal top.
Als we tegen zeven uur weer naar binnen gaan is het nog steeds heel warm. We douchen ons even en gaan dan dineren. Anne-Marie wil inktvis als voorgerecht en graag soep als hoofdgerecht. Oké, geen probleem. Walter neemt een menu. Het voorgerecht van Anne-Marie is echter zo enorm groot dat ze dat alleen al niet op kan. De serveerster heeft dat goed in de gaten en stelt voor om het hoofdgerecht (de soep) maar te annuleren. Ja, graag zegt Anne-Marie. Oké, geen probleem. Kom daar in Nederland maar eens om. Als Walter zijn toetje krijgt geeft de serveerster er toch maar twee lepeltjes bij. Ze heeft het goed begrepen.
Na het eten gaan we even kijken bij het enorme zoutwateraquarium van het hotel. Terwijl we staan te kijken naar de prachtige vissen komt er een zeemeermin in het aquarium. De zeemeermin zwaait, werpt kushandjes, speelt met de vissen en gaat door het glas met de kijkers op de foto. Verkozen tot leukste gratis attractie. Inderdaad, helemaal leuk. En niet alleen voor de kinderen, ook volwassenen vinden het geweldig. Als de zeemeermin weer vertrekt naar het droge, gaan we aan de bar nog een drankje doen. Aan de bar zijn dan wel gokmachines. Anne-Marie stopt er een dollar in. Ze heeft direct prijs en wint drie dollar. Vlug laten uitbetalen. Dat gaat in de vorm van een bonnetje. Je kan dit bonnetje ook weer als geld in de gokmachine stoppen, maar je kan het ook bij de kassier laten uitbetalen. Dat vindt Anne-Marie veel leuker. Dus naar de kassier met het bonnetje van drie dollar. De dame die het geld uitbetaald kijkt er niet vreemd van op en poseert braaf mee met de foto. De klant is koning. Rond tien uur gaan we terug naar de kamer. Walter schrijft snel het verslag en Anne-Marie leest nog even. Tegen elf uur gaan we slapen. Het bed is heerlijk.