Zondag, 23 juni 2013 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Zondag, 23 juni 2013 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Zondag, 23 juni 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Zondag, 23 juni 2013

We staan wee om zeven uur op. We hebben prima geslapen. Het bed lag geweldig. Toch wel wat anders dan het bed in de camper.
Na het ontbijt gaan we met de shuttleservice van het hotel naar de autoverhuur op de luchthaven. We worden daar snel geholpen en mogen zelf een auto uit de geboekte categorie uitzoeken. Na even wikken en wegen valt de keuze op een Nissan Rogue. Onderweg komen we tot de ontdekking dat deze auto onder een andere naam ook in Nederland rondrijdt. De Nissan met de moeilijke naam: Qashqai.
Om kwart voor tien rijden we. Het is al ruim over de 30 graden. We moeten vandaag ruim 500 km, naar Mammoth Lakes. Anne-Marie neemt het eerste stuk voor haar rekening. De stad uit en dan een hele lange weg door de woestijn. Cruise control op 70 mijl per uur. We stoppen in een dorpje rond half twaalf even voor een plaspauze. Te vroeg voor de lunch en Anne-Marie kan nog wel even verder. Zo’n twee uur verder zijn we nog steeds geen dorpje of iets wat er op lijkt tegengekomen. Dus ook geen gelegenheid om te lunchen. Walter neemt het stuur over en binnen een minuut wordt de lange rechte weg een kronkelweg door de bergen met heel veel bochten en enkele dips. Ook de lucht in inmiddels van kleur veranderd. De strak blauwe lucht van vanochtend is inmiddels flink bewolkt. Rond half drie komen we in een stadje waar we bij de Mc Donalds een Big Mac naar binnen werken. Dan door naar onze eindbestemming van vandaag. De weg begint te klimmen en er lijkt geen einde te komen aan de klim. Gelijk met het klimmen van de weg daalt de buitentemperatuur. Tussen vier en half vijf komen we aan bij de geboekte Motel 6 in Mammoth Lakes. De temperatuur is inmiddels nog maar zo’n 17 graden. Brrrr. De vooruitzichten zijn dat het morgen ook zo fris zal zijn. Er blijkt een koudefront vanaf de oceaan het land over te trekken waardoor het een dag of twee erg fris is. Ondanks de hoogte zou het hier normaal zo’n 25 graden moeten zijn.
We nemen na de lange rit op de kamer even een pauze . Anne-Marie maakt van de gelegenheid gebruik om een uurtje te douchen. Ze knapt er helemaal van op.
Rond zevenb uur gaan we aan de overzijde van de straat naar een eetcafé om een hapje te eten en wat te drinken. Het is een gezellig tentje. We nemen plaats aan de bar en bestellen wat te eten en te drinken. Naast Anne-Marie neemt een Amerikaan plaats die om een praatje verlegen zit. De man is behoorlijk ontwikkeld. Hij heeft jaren in Europa gewoond en is ook zeer goed op de hoogte van wat er buiten de USA afspeelt. Hij vertelt ons wat we in de omgeving van Mammoth Lakes moeten gaan bekijken, we hebben het over de Amerikaanse politiek, over ons koningshuis, over Italié waar hij gewoond heeft, over de rol van de Fransen in de tweede wereldoorlog, over de moord op J.F. Kennedy en nog veel meer. Tegen tien uur nemen we afscheid van Gary en gaan we terug naar ons hotel. Walter schrijft nog even het verslag en dan slapen.