Maandag, 24 juni 2013 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Maandag, 24 juni 2013 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Maandag, 24 juni 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

25 Juni 2013 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Maandag, 24 juni 2013

We worden rond half negen wakker. Even wassen en aankleden. Anne-Marie heeft een beetje een zwaar hoofd. Een van die Corona’s van gisteren aan de bar zal wel niet helemaal goed zijn geweest.
Het is koud buiten, 9 graden. We zitten hier op zo’n 2.400 meter. Er valt wat neerslag. Beetje tussen regen en sneeuw in. En Walter in een korte broek.
We gaan aan de overkant van de straat bij een Italiaans restaurantje ontbijten. Toast met roerei, Anne-Marie bacon erbij. Lekker. Onvriendelijke serveerster. Anne-Marie zit nog te eten als ze vraagt of ze de rekening alvast kan geven. “We zijn nog niet klaar met eten, mevrouw”. Oké, zegt ze. En een minuut later ligt de rekening op tafel.
Naast het restaurant zijn enkele winkeltjes. Anne-Marie loopt een winkel binnen waar ze leuke tassen hebben. Allemaal 50% afgeprijsd. Alleen de goedkoopste tas is zo’n $ 300.
Er is ook een outlet van Ralph Lauren Polo Sport. Leuke kleren voor zowel dames als heren. En, vergeleken met thuis spotgoedkoop. We kopen allebei wat leuke kleding. Daarna even terug naar de hotelkamer. We whatsappen even met Lonneke en stappen daarna in de auto. We willen toch wel iets van de omgeving zien.
We hadden eigenlijk gepland om naar Tuolumne Meadows te gaan op de Tioga Pass om daar te wandelen, maar we hebben onze plannen herzien. Als we morgen naar Yosemite rijden maken we een stop op de Tioga Pass en zullen dan een wandeling maken. Vandaag blijven we rondom Mammoth Lakes. De meren ten westen van Mammoth Lakes schijnen erg mooi te zijn en men kan er mooie wandelingen maken. Het is niet ver rijden, maar wel bergop. En dus nog kouder. Als we bij de meren aankomen is het ongeveer 5 graden en het regent. Hier hebben we dus geen zin in. We keren om. De man aan de bar gisterenavond vertelde ons dat er heetwaterbronnen zijn even ten zuiden van Mammoth Lakes. Twintig minuten rijden. Hij had voor ons opgeschreven hoe we moesten rijden, want het was wel een beetje afgelegen. We volgen de routebeschrijving van de man en komen op een grote open vlakte. We parkeren de auto en moeten vijf minuten lopen. Het is hier niet zo koud. Ongeveer 15 graden en de zon schijnt. Er loopt een stroompje heet water en midden op de vlakte is er met stenen een soort grote hot tub gemaakt. Het hete water loopt via een pijp in de tub. Er zitten drie mensen in de hot tub. Een echtpaar en een jonge jongen. Kom er gezellig bij. Helemaal goed. Snel de zwemkleding aan en in het hete water. HEERLIJK. Midden op de vlakte. Prachtig uitzicht. Gezellig in de hot tub met drie Amerikanen. We hebben nog een flesje drinken bij ons, dus helemaal top. Lekker ontspannen. We blijven een uurtje in de hot tub weken. We zien dat het in de verte regent, maar wij hebben de zon op ons bolletje. Doordat het maar ongeveer 15 graden is hebben we niet in de gaten dat we door de zon en de wind behoorlijk zitten te verkleuren. Er komen nog drie jongelui bij. Kom er gezellig bij! De tub zit nu wel ongeveer vol. Bovendien hebben wij het inmiddels wel gezien. We kleden ons aan, nemen afscheid en wandelen weer terug naar de auto. Heerlijk relaxed rijden we terug naar het hotel. In Mammoth Lakes regent het nog steeds.
De Nissan rijdt overigens geweldig. Fijn, zo’n automaat. In Nederland betaal je voor een automaat fors meer, maar hier is dat standaard. Bij ons in Nederland kost een Nissan Qashqai vanaf zo‘n € 25.000, hier in de USA kost de vergelijkbare Rogue vanaf $ 20.000. Dat is ongeveer € 15.000.
Terug in het hotel stopt Anne-Marie wat was in de machine en Walter schrijft alvast een stukje van het verslag. Tegen acht uur steken we straat weer over. We gaan weer eten aan de bar van de Outlaw Saloon. De ober herkent ons: How was your day? We zijn vandaag een beetje verbrand. Hij kijkt ons een beetje verbaasd aan en wij leggen uit waar we geweest zijn. We bestellen een Ceasar salad en als we zitten te eten komt Gary binnen. How was your day? We vertellen dat we naar de hot tub zijn geweest. Geweldige tip. Voor we het weten zijn we weer met hem in gesprek. We hebben het over Ronald Reagan, de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden en paus Johannes Paulus II. Paus Franciscus was vandaag blijkbaar nog in het nieuws. Gary vertelt ons verder waar hij in Parijs heeft gewoond en over zijn twee kinderen in Lucca, Italië. Rond half tien nemen we afscheid van Chris, de barman en Gary, onze gesprekspartner. Het was gezellig in de Outlaw Saloon.
Terug op de kamer maakt Walter het verslag af en Anne-Marie leest nog even. Dan nog even flink aftersunnen, want we zijn vanmiddag dus toch een beetje verbrand. Raar toch, op de koudste dag tot nog toe verbranden we.