Donderdag, 27 juni 2013 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Donderdag, 27 juni 2013 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Donderdag, 27 juni 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

28 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Donderdag, 27 juni 2013

We staan rond acht uur op. Als we onszelf hebben gewassen en aangekleed gaan we ontbijten. Rond negen uur verlaten we El Portal. We rijden een stukje terug naar Yosemite en nemen dan de “120” naar het westen. We rijden nog een behoorlijk stuk door de bergen voordat de weg vlakker en rechter wordt. In Groveland maken we een korte sanitaire stop bij een benzinepomp. Drie jaar geleden hebben we in dit plaatsje geluncht in de “Iron Door Saloon“, de oudste saloon van California. Wij stoppen voor de lunch in Oakdale. We eten een salade bij de Mc Donalds en maken daar gebruik van de gratis wifi. We kunnen enkele whatsappjes beantwoorden en zoeken op internet naar een outletcentre op onze route naar San Francisco. We besluiten om een shop-stop te maken bij een outletcentre in Livermore. We komen rond twee uur aan bij het outletcentre. We shoppen enkele uren bij Tommy Hillfinger, Ralph Lauren, Coach, Levi’s, Diesel, Fossil, Prada, Calvin Klein, Nike Store en nog enkele anderen. We kopen wat merkkleding tegen C&A prijzen, maar lopen ook sommige winkels erg snel uit. Bij de Prada shop vraagt Anne-Marie de prijs van een tas. Deze tas kost slechts $ 1.050. Ooooh leuk…. dank u wel. Wegwezen hier.
Bij Coach had Anne-Marie toch wel een heel mooie tas gezien. Het is een heel goed merk, goede kwaliteit, heel mooi en ze geven 50% korting. Ondanks die korting gaat de tas bijna
€ 150 kosten. Hoewel dat voor dit merk een goede prijs is vindt Anne-Marie dat toch wel iets te veel van het goede. De tas blijft dus in de winkel.
We eten wat in de foodcourt en stappen dan weer in de auto. We rijden via de Interstate naar San Francisco. Het is druk op de weg, maar we kunnen wel steeds zo’n 100 km per uur rijden. Bij de Bay Bridge moeten we tol betalen, maar omdat het al 19.00 uur is geweest krijgen we korting. We hebben een hotel op Lombart Street. Dat is echt downtown San Francisco en slecht 15 minuten lopen naar Fischerman’s Wharf. Het voordeel van dit hotel is dat het als een van de weinige betaalbare hotels in het centrum van San Francisco een eigen parkeerplaats heeft. Het hotel is een beetje oud, maar het heeft alles wat we nodig hebben. Inclusief gratis wifi. Als we onze spullen op de kamer hebben geplaatst kan Walter de verslagen en de foto’s van de afgelopen dagen uploaden. Daarna schrijft hij het verslag van vandaag en ook dat wordt op de site geplaatst. Anne-Marie bekijkt in de tussentijd enkele folders van fietsverhuurders en maakt een programma voor morgen.
Rond elf uur gaan we slapen. Morgen gaan we fietsen over de Golden Gate Bridge.