Donderdag 4 juli 2013 en Vrijdag 5 juli 2013 - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Walter - WaarBenJij.nu Donderdag 4 juli 2013 en Vrijdag 5 juli 2013 - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Walter - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 juli 2013 en Vrijdag 5 juli 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

05 Juli 2013 | Nederland, Geldrop

Donderdag 4 juli 2013 en Vrijdag 5 juli 2013

We hebben vandaag voor de tweede keer deze vakantie de wekker gezet. Deze keer was het nodig. We hebben niet zo best geslapen. Beetje spannend natuurlijk de terugreis vandaag. Bovendien hadden we weer last van wandelende bovenburen. Vreemd dat zo’n enorm groot hotel geen plafonds van beton heeft maar van hout. We ontbijten licht en zitten om even na half negen in de auto. Binnen een kwartier zijn we bij de car-rental-return. We moeten dan met een shuttlebus naar de vertrekhal. We zijn daar tussen kwart over negen en half tien. Dat is wat vroeg, dus we moeten even wachten tot we in kunnen checken. Daarna door de beveiliging. Zoals altijd in de USA behoorlijk streng. Even na tien uur hebben we alle controles achter de rug. We vliegen pas om kwart voor één. We hebben dus nog ruim twee uur te overbruggen. Dat doen we met het kijken van winkeltjes en een vroege lunch. Ook op dit gedeelte van de luchthaven staan nog gokkasten. Je bent nu eenmaal nog in Las Vegas.
Om kwart over twaalf kunnen we boarden. We hebben vooraf zitplaatsen gereserveerd en die plaatsen staan ook op onze boardingpass. Als we echter op die plaatsen gaan zitten komen er even later mensen het vliegtuig in die dezelfde plaatsen hebben toegewezen gekregen. Enige consternatie. De stewardess zegt dat wij een andere plek moeten zoeken. Dat zijn we natuurlijk niet van plan en blijven stug zitten. Wij hebben deze stoelen tenslotte gereserveerd, we hebben hier extra voor betaald en op onze boardingpasses staan deze stoelnummers. Wat is er nu aan de hand? Arkefly vliegt van Amsterdam naar Las Vegas, dan van Las Vegas naar San Francisco en dan van San Francisco naar Amsterdam. Klanten kunnen als bestemming kiezen voor Las Vegas en voor San Francisco. Wij hadden als bestemming Las Vegas. Voor ons was het traject Las Vegas naar San Francisco dus de terugweg. De andere mensen hadden als eindbestemming San Francisco. Voor hen is het traject Las Vegas naar San Francisco dus de heenweg. Arkefly houdt hiermee bij de stoelreservering geen rekening en de stoelen kunnen dus dubbel geboekt worden. De stewardess in het vliegtuig mag het dan oplossen. We besluiten het maar niet op de spits te drijven en gaan voor het eerste stukje van de terugweg maar op een andere plek zitten. De mensen die nu op onze plek zitten blijken erg vriendelijk en we kunnen ze nog van enkele tips voorzien.
In San Francisco hoeven we het toestel niet uit. Het wisselen van aankomende en vertrekkende passagiers gaat vrij vlot. Om drie uur lokale tijd (24.00 uur in Nederland) stijgen we weer op. We hebben een prachtig uitzicht over de Golden Gate Bridge en de Bay Bridge. We maken tijdens de vlucht iets bijzonders mee. Hoewel we door de nacht gaan en om kwart voor elf in de ochtend zullen landen wordt het niet donker. We vliegen via Canada en Groenland en gaan daarbij zo noordelijk dat de zon daar niet ondergaat. Bijzonder.
We vermaken ons tijdens de vlucht met een aantal films. Dankzij de premium comfort class hebben we lekker veel ruimte en we krijgen heerlijke maaltijden en zo veel te drinken als we willen. Met name de extra beenruimte is wel prettig tijdens zo’n lange vlucht.
We landen om kwart voor elf op de polderbaan. Dus na de landing nog eens ruim 10 minuten rijden. Zoals gebruikelijk op Schiphol moeten we lang op de bagage wachten, In de hal moeten we even zoeken voordat we Stephan hebben gevonden. Even na 12.00 uur zitten we in de auto. Stephan zorgt voor een comfortabel laatste gedeelte van de reis naar huis. Het is hier ongeveer 20 graden, ruim twintig graden minder dan in Las Vegas. Maar het voelt hier wel benauwd. De luchtvochtigheid is hier veel hoger dan in Las Vegas. Het is bijna twee uur als we thuis aankomen. We zijn dan toch wel behoorlijk moe.
We kunnen terugkijken op een heeeeeerlijke vakantie. Hoge temperaturen, grote camper, mooie natuurparken, leuke contacten gemaakt, prachtige wandelingen, fijne huurauto, diversiteit aan hotels, maar vooral samen een hele fijne vakantie gehad en er echt even uit geweest.
Aan degenen die onze verslagen hebben gelezen bedankt voor de belangstelling en de leuke reacties. We zien elkaar binnenkort. En voor degenen die nog op vakantie gaan hopen we dat die net zo fijn mag zijn als die van ons.

• 08 Juli 2013 - 14:08

Hans Warmoeskerken:

Hallo Walter en Anne-Marie,

Wat een mooie verhalen! Al die zon en reizen, hopelijk hebben jullie er een beetje van genoten.

Binnenkort komen Lieke en ik even lekker bijpraten over de reis. Tot dan!

Groetjes, Hans