Dinsdag, 5 augustus 2014 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Dinsdag, 5 augustus 2014 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 5 augustus 2014

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Dinsdag, 5 augustus 2014
Om acht uur worden we weer door de buren gewekt. Hoeveel kinderen willen die mensen eigenlijk maken? We kunnen daarna gelukkig nog een uurtje slapen. Om half tien staan we op. We hebben duidelijk te weinig geslapen. We ontbijten in het restaurant en lopen daarna even langs de receptie. Wanneer gaan onze buren vertrekken? Ze zijn er nog één nacht. Als we komende nacht weer last hebben van de buren dan moeten we receptie bellen. Zij zullen dan maatregelen nemen. Vooral niet zelf bij de buren aankloppen. Dank u.
We ontbijten in het restaurant van het hotel. Het ontbijt is niet inclusief en ook niet goedkoop. Bovendien wordt er ook nu weer direct 15% fooi op de rekening bijgeteld. Na het ontbijt trekken we onze zwemkleding aan en gaan naar het zwembad. Het zwembad is erg mooi gelegen in een tropische tuin. Palmbomen, mooie planten en twee grote felgroene leguanen. Eén daarvan zelfs op de rand van het zwembad. Hij blijft rustig poseren als door de hotelgasten wordt gefotografeerd. Het is niet druk rond het zwembad en we nemen twee ligstoelen in de schaduw van de palmbomen en een tafeltje met stoelen in gebruik. Het is warm, dus we verplaatsen ons regelmatig van de bedjes naar het zwemwater. Begin van de middag komt er echter vanuit het binnenland bewolking en het ziet er naar uit dat het gaat regenen. We verlaten dus ons plekje aan het zwembad en gaan even afkoelen op de kamer. Na een klein uurtje is de regenbui over en gaan we een wandeling maken die in onze reisgids staat. Een wandeling door het art deco district. Het belangrijkste deel van de wandeling gaat over de beroemde Ocean Drive. Hier staat het ene prachtige pand na het andere. In de oude panden zijn voornamelijk hotels en restaurants gevestigd. Het motto hier is: zien en gezien worden. Veel bruingebrande patsers lopen hier hun spierballen te showen en de dames paraderen op hoge hakken en strakke jurkjes. En arrogant dat men hier is. Ongelofelijk. Zelfs het bedienend personeel loopt men de neus in de lucht. Vreselijk.
Als we foto’s hebben gemaakt van de meeste mooie art deco gebouwen nemen we even een drankje in een simpel cafeetje. De ober hier is gelukkig wel vriendelijk en legt ons op een prettige en duidelijke manier het systeem van de fooien op de rekening uit. Als we teruglopen komen we nog langs het gebouw waarin Gianni Versace heeft gewoond en waar hij voor de deur is doodgeschoten. Nu is in het gebouw een exclusief restaurant gevestigd. Aan het eind van de middag zijn we terug bij ons hotel. We frissen ons even op en Walter trekt een droog shirt aan. Door de warmte en de hoge luchtvochtigheid na de bui van vanmiddag was het shirt erg plakkerig geworden. We gaan een hapje eten op Lincoln Road, de straat met de vele restaurantjes. We eten lekker bij een Italiaans restaurant. Na het eten lopen we op ons gemak terug. Tussen al de winkeltjes en restaurantjes is een showroom van Tesla. Tesla is een Amerikaans automerk dat uitsluitend volledig elektrische auto’s maakt. Voor de grap lopen we even de showroom binnen. De auto is prachtig. Walter heeft in Tilburg een vestiging gezien van Tesla waar men de auto’s assembleert en distribueert over de rest van Europa. In Eindhoven is een verkooppunt. We raken aan de praat met een verkoper. Hij is erg vriendelijk en verbaasd dat we de vestigingen in Tilburg en Eindhoven kennen. Anne-Marie zegt voor de grap dat ze best wel een keer in de auto zou willen rijden. Dat is geen enkel probleem zegt de verkoper, bel me morgenvroeg maar even zegt hij, dan doen we morgen een proefrit. Gaaf, doen we. Bedankt en tot morgen. Lachend lopen we terug naar ons hotel. Rond elf uur gaan we slapen. Van de buren horen we deze nacht niets. Blijkbaar zijn er voldoende kinderen gemaakt.