Donderdag, 7 augustus 2014 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Donderdag, 7 augustus 2014 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Donderdag, 7 augustus 2014

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Donderdag, 7 augustus2014
We staan even na acht uur op, trekken onze zwemkleding aan en lopen naar het strand. Daar waren we nog niet geweest en we willen op deze laatste dag van de vakantie nog even in zee. Het zeewater is kraakhelder en prettig van temperatuur. Nadat we even in zee hebben gedobberd lopen we terug naar het zwembad. Nog een keer een plons in het mooie zwembad en dan opdrogen onder een parasolletje. We hebben geluk dat we bij dit hotel pas om 12.00 uur hoeven uit te checken, dus we kunnen op ons gemak doen. Nadat we ons hebben gewassen en aangekleed gaan we ontbijten in het restaurant aan de overzijde van de straat. Via Whatsapp hebben we nog even contact hebben met Lonneke. Na het ontbijt pakken we de laatste spulletjes in en we kijken nog een oude aflevering van Law & Order. Tegen twaalf uur checken we uit en we lopen naar de bushalte voor het hotel. Binnen tien minuten stopt de bus die naar de luchthaven rijdt. Helemaal ideaal. Drie kwartier later staan we op de luchthaven. Gelijk maar inchecken. Ooops, de tas van Walter is een kilo te zwaar. U moet $150 betalen of iets uit de tas halen. Dat laatste dan maar. Een paar spulletjes overhevelen naar de handbagage en dan is de tas precies 23 kg. Gelukkig, geen $150 bijbetalen.
De mensen bij de sequiritycheck zijn streng en eigenlijk gewoon vervelend. We moeten door een scan en Walter moet van een beveiliger zijn zakdoek uit zijn broekzak nemen en in zijn hand houden. De volgende beveiliger zegt vervolgens dat Walter niet met de zakdoek in zijn hand moet gaan staan en deze in zijn broekzak moet doen. Grrrr, stelletje……..
Voor de gate eten we nog een hotdog en raken in gesprek met een gezin uit Helden, Noord Limburg. Leuke mensen. Zij zijn 2½ week onderweg geweest en hebben ook een korte cruise gedaan. Leuk.
We zitten keurig op tijd om 16.00 uur in het vliegtuig, maar het duurt dan toch nog een half uur voordat we opstijgen. De vlucht zal 8½ duren. In die tijd krijgen we wat te eten, we kijken een filmpje en we proberen wat te slapen.