Donderdag, 15 juni 2017 - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Donderdag, 15 juni 2017 - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Donderdag, 15 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

15 Juni 2017 | Verenigde Staten, Bend

Donderdag, 15 juni 2017

Vandaag een kort verslag. We staan vroeg op, wassen, aankleden en dan snel ontbijten. We zitten om half acht in de auto. We moeten vandaag ruim 700 km rijden. De eerste 300 km over de Interstate daarna over Highways. Over de Interstate mogen we 80 mijl per uur. Dat is bijna 130 km per uur. Het vrachtverkeer mag “maar” 70 mijl per uur. Dat is zo’n 112 km per uur. De vrachtwagenchauffeurs in Nederland kunnen daar alleen maar van dromen. Op de Highways mogen we op de meeste plekken 65 mijl per uur, zo’n 104 km per uur.
We rijden vanuit de staat Idaho naar de staat Oregon. We rijden nog op de Interstate als we het bord van Oregon voorbijrazen. Er was geen mogelijkheid om te stoppen, dus ook geen foto. We krijgen pas later in de gaten dat de klok een uur wordt teruggezet. We stoppen alleen maar bij benzinepompen om te tanken en te plassen, bij een John Deere dealer en bij een Mc Donalds. De wegen lijken af en toe eindeloos, maar het gaat over het algemeen best wel vlot. Tegen half vier arriveren we bij ons hotel. We zijn behoorlijk moe. We gaan even op bed liggen en worden anderhalf uur later wakker. We frissen ons even op en gaan bij de Applebees tegenover de straat eten. We nemen allebei een soepje en een salade. Lekker.
Daarna terug naar de hotelkamer. Verslag schrijven, uploaden en nog even lezen.