Zaterdag, 17 juni 2017 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Zaterdag, 17 juni 2017 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 17 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

17 Juni 2017 | Verenigde Staten, Portland

Zaterdag, 17 juni 2017

We hebben ondanks de drukke weg prima geslapen. We zitten om half acht aan het ontbijt en drie kwartier later rijden we met de auto naar ons eerste doel van vandaag: De Oregon Dunes. In dit National Recreation Area zouden, naar men zegt, de hoogste duinen ter wereld zijn gelegen. Dat lijkt ons een beetje overdreven, maar het is de moeite waard voor een tussenstop. We steken de duinen over en maken een wandeling over het strand. Het weer werkt niet echt mee, het is bewolkt en nog geen 15 graden. Toch genieten we van de wandeling langs de Stille Oceaan. Rond tien uur zitten we weer in de auto en vervolgen we de kustweg naar het noorden. We hebben in het verleden over Highway No 1 tussen San Francisco en Los Angelos gereden, maar deze weg doet er wat schoonheid betreft niet voor onder. Soms rijden we langs de kust met prachtige uitzichten over de oceaan en soms rijden we door prachtige bossen. Als we niet door een National Forrest rijden dan rijden we wel door een State park. De natuur en het landschap zijn hier adembenemend mooi. Na een groot uur rijden verlaten we de kustweg en rijden het binnenland weer in. Ook hier blijft het een prachtig landschap. Het eerste stuk rijden we door een prachtig bosgebied. Langzaam gaat dat over in een landbouwgebied. Het blijft echter genieten. Tegen twaalf uur geeft onze maag aan dat het ontbijt al weer enige tijd geleden was. Precies op dat moment arriveren we bij een Country Store. De Country Store is precies wat je bij het woord Country Store verwacht. Een oud gebouw in een landelijke omgeving, een krakkemikkige benzinepomp voor de deur, een klant die zijn pickup voor de deur heeft geparkeerd en de winkelier die ons samen met zijn klant een beetje vreemd aankijkt als we binnenkomen. We kopen er een soort van chocoladebroodje dat we naast de auto opeten. Inmiddels is de bewolking gebroken en we genieten van de warme zonnestralen. Als we de broodjes op hebben rijden we verder. Na een tijdje komen we bij de snelweg en laten we de prachtige omgeving achter ons. Het is erg druk op de snelweg. Dat zijn we in de VS niet gewend. Maar gelukkig rijdt het goed door. Rond half twee komen we aan bij de outletmall welke we willen bezoeken. Zowel Anne-Marie als Walter sluiten diverse koopovereenkomsten af bij ondermeer Ralph Lauren, Adidas, Tommy Hilfinger, Calvin Klein, Fossil en nog enkele andere winkels. Bijna in alle winkels krijgen we 40% of 50% korting op de normale prijzen. We doen dus goede zaken. Het is overigens behoorlijk druk in de winkels. Het is zaterdag en morgen is het Vaderdag. Tegen half zes stappen we met volle tassen tevreden weer in de auto. Vanuit de outletmall is het een half uurtje rijden naar het hotel. Dat wil zeggen als er geen file staat. Maar die staat er dus wel. In plaats van een half uur doen we er ruim een uur over. Even na half zeven komen we aan bij ons hotel. Mooi hotel, nette kamer, maar wel dicht bij de doorgaande weg. We frissen ons even op en gaan dan een hapje eten bij Applebees. Dat hebben we deze vakantie al vaker gedaan en is steeds goed bevallen. Ook nu is het eten weer prima. Rond half negen zijn we terug op de hotelkamer. Walter zorgt voor het verslag en Anne-Marie begint aan een nieuw boek. Tegen elf uur gaan we slapen.