Dinsdag, 20 juni 2017 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Dinsdag, 20 juni 2017 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 20 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

20 Juni 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Dinsdag, 20 juni 2017

Om half zeven loopt de wekker af. Walter heeft weer niet zo best geslapen. Rond acht uur zitten we in de auto. We gaan vandaag naar de boeingfabrieken die ten noorden van Seattle liggen. We hebben de rondleiding om half elf geboekt. Omdat het verkeer rondom Seattle tot nu toe steeds betekende dat we veel in de file stonden zijn we extra vroeg vertrokken. En wat blijkt: Om kwart voor negen komen we al aan bij de Boeingfabrieken. Veel te vroeg dus. Maar we hebben geluk. De rondleiding van negen uur is niet vol en daar mogen we bij aansluiten. De boeingfabrieken liggen bij een vliegveld. Van daar af worden ook de testvluchten gemaakt. De tourguide vertelt als eerste dat de tour anderhalf uur duurt en dat er onderweg geen gelegenheid is om gebruik te maken van een toilet. Oei, anderhalf uur is voor Walter nog steeds heel erg lang. We krijgen nog even de gelegenheid om van het toilet gebruik te maken. Vervolgens krijgen we te horen dat fototoestellen en telefoons ten strengste verboden zijn. Dar wisten we al en we hebben alles al in een kluis opgeborgen. Dan rijden we met een bus naar de grootste hal ter wereld. Heel Disneyland past in de hal en dan kunnen er volop auto’s bij geparkeerd worden. De tourguide vertelt zoveel feiten dat het absoluut niet te onthouden is. We mogen vanaf een soort van balkons op verschillende plaatsen de fabriekshal inkijken. Er staan in de hal tientallen vliegtuigen in aanbouw, vrijwel allemaal in een verschillende fase. We zien zo hoe de vliegtuigen in elkaar gezet worden en hoe ze afgemonteerd worden. Omdat het allemaal zo massaal en groot is maakt het enorm veel indruk. Het logistieke proces van het bouwen van een vliegtuig is heel indrukwekkend. Van één type vliegtuig weet de tourguide te vertellen dat deze ongeveer 350 miljoen dollars moet kosten.
Na afloop van de tour mogen we ook nog naar een soort van expositiehal. Daar mogen we wel foto’s maken. Ook kunnen we een foto van ons samen laten maken. We kunnen deze foto naar ons toe laten mailen en dan zelf een achtergrond kiezen. Die achtergrond bestaat dan uit een vliegtuig in aanbouw zoals we die in de grote fabriekshal hebben gezien. Verder kunnen we plaatsnemen in een cockpit van een echte Boeing. En dan natuurlijk foto’s maken. Leuk hoor. Als laatste gaan we nog even door de souvenirshop. Aan het begin van de middag rijden we terug naar ons hotel. Het regent inmiddels weer. Walter is erg moe en heeft even geen puf meer om iets te ondernemen. We brengen de middag door op de hotelkamer waar we wat lezen en een dutje doen. Anne-Marie wil de was gaan doen, maar dan blijkt dat de wasmachines in het hotel niet werken. Maar ze had er al wel een handvol kwartjes ingegooid. Na veel vijven en zessen krijgt ze haar kwartjes terug. We gaan eten bij Dennys. Het is er leuk zitten en het eten is er prima. Na het eten kijken we even naar de dag van morgen. We gaan dan de grens over naar Canada. We hebben een hotel in het centrum van Vancouver. We bellen daar even naar toe om er zeker van te zijn dat we een parkeerplaats voor de auto hebben. De man aan de telefoon vertelt dat dat geen probleem zal zijn. De checken de weersvoorspellingen even en deze geven aan dat het vanaf morgen wat beter zal zijn. Vervolgens gaan we het verslag schrijven en nog wat lezen.