Woensdag, 21 juni 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Walter - WaarBenJij.nu Woensdag, 21 juni 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Walter - WaarBenJij.nu

Woensdag, 21 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

21 Juni 2017 | Canada, Vancouver

Woensdag, 21 juni 2017

We slapen uit tot negen uur. Als we ons hebben gewassen en aangekleed slaan we het erg sobere ontbijt van het hotel over en gaan we ontbijten bij Dennys. Daar is één ontbijt weer zo veel dat we een ontbijt delen. Dat is natuurlijk geen probleem. Om kwart over tien zitten we in de auto. We maken in de VS nog één keer een stop en dat is om te tanken. Rond half één staan we bij de grens met Canada. Daar hebben we een kwartier oponthoud. De douanier is echter erg vriendelijk en hij wil weten waar we geweest zijn, waar we naar toe gaan en wanneer we weer naar huis gaan. Na de grens staat de maximum snelheid weer in kilometers per uur aangegeven. Dart is toch wel even weer wennen. Om kwart voor twee komen we aan bij ons hotel. We hebben een hotel midden in het centrum van Vancouver. Nadeel is dat we de auto in een parkeergarage moeten stallen voor een bedrag van $ 20 per dag. Canadese dollars wel te verstaan. We moeten dus ook nog even Canadese dollars pinnen. Maar eerst inchecken en onze bagage op de kamer droppen. De kamer is heel erg ieniemienie. We moeten moeite doen om onze bagage kwijt te kunnen en ook nog rond te kunnen lopen. Als we de auto hebben geparkeerd eten we wat bij het restaurant naast het hotel. Vriendelijke bediening en lekker eten. Goede keus dus. Hier kunnen we morgen ook ontbijten. Als de eigenaar ziet dat we met een plattegrond in de weer zijn komt hij ons nog enkele adviezen geven. Als we de maaltijd achter de kiezen hebben gaan we aan de wandel. Het is lekker weer. De zon schijnt en het is net boven de 20 graden. Iets minder dan in Lieshout. We hebben van Lonneke begrepen dat het daar vandaag zo’n 35 graden was.
We lopen naar Stanley Park, het beroemde park nabij het centrum van Vancouver. We lopen langs een jachthaven vol met grote en heel grote jachten. Terwijl we lopen krijgen we een steeds beter beeld van de skyline van Vancouver. Ziet er gaaf uit. We maken een paar foto’s.
Daarna maken we een stop bij een verzameling totempalen. Ook gaaf. Weer wordt het fototoestel aan het werk gezet. Daarna lopen we door naar de vuurtoren. Die is niet zo groot en maakt eigenlijk maar weinig indruk. Op het water vliegen watervliegtuigjes af en aan. Toch bijzonder om te zien hoe zo’n vliegtuig vanaf het water kan opstijgen. Tegelijkertijd verlaat een groot cruiseschip de haven. Ook een foto waard. We lopen de zelfde weg terug en vinden een leuk restaurantje om te gaan eten. Ze hebben er 25 verschillende bieren op de tap en ongeveer 15 verschillende wijnen welke rechtstreeks uit het vat worden getapt. Alle bieren en alle wijnen komen uit Britisch Colombia, de provincie waarin Vancouver ligt.
Na het eten lopen we langzaam terug naar het hotel. Daar wordt het verslag geschreven en geupload. We kijken nog even tv, lezen nog even en gaan dan slapen.

• 22 Juni 2017 - 07:40

Sandra:

Leuk om jullie verhaal te lezen over Vancouver. Kon me helemaal voorstellen waar jullie liepen. Wij hebben Stanley Park toen per fiets gedaan, ook heel leuk. Krijg weer een beetje heimwee naar Canada zo