Donderdag, 22 juni 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Walter - WaarBenJij.nu Donderdag, 22 juni 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Walter - WaarBenJij.nu

Donderdag, 22 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

22 Juni 2017 | Canada, Vancouver

Donderdag, 22 juni 2017

Het hotel waar we in verblijven is oud. Het ziet er netjes uit en het is schoon, maar het is oud. De vloeren zijn bijvoorbeeld niet helemaal vlak, dus als we bijvoorbeeld naar de badkamer lopen hebben we het gevoel dat we ons evenwicht verliezen. Maar goed, er zijn ergere dingen. We hebben goed geslapen, maar eigenlijk een beetje te lang. We proberen met het thuisfront te skypen, maar de wifi is niet goed genoeg. Dat gaat dus niet door. We ontbijten bij het restaurant naast het hotel. Het eten is er prima. Het is alleen lastig om een voor onze begrippen normaal ontbijt te bestellen. Dus geen gebakken aardappelen, geen worstjes, geen hash browns (geraspte gebakken aardappel). We kunnen geen gerecht vinden zonder. We vragen om roerei met toast. Dat staat niet op de kaart, maar kan ook. Fijn.
Om kwart over tien stappen we in de auto. We gaan naar Lynn Canyon. Dat is een kloof in een natuurgebied en er hangt een grote hangbrug overheen. Een suspension bridge noemen ze die hier. Als we de auto parkeren lijkt het enorm druk, maar gelukkig valt dat mee. We gaan al wiebelend de suspension bridge over en maken dan een wandeling door het natuurgebied. We lopen een deel over walkboards en een deel over smalle paadjes. We komen langs een kabbelend beekje waar we enkele foto’s maken. Als we een uurtje hebben gelopen komen we weer bij de brug. Als we die hebben overgestoken kopen we wat te drinken en gaan op een picknickbank in de zon zitten. Het is prachtig weer. We hebben een strakblauwe lucht en het is vandaag ongeveer 22 graden. Helemaal geweldig dus. Voordat we op ons picknickbankje in slaap vallen besluiten we de auto weer op te zoeken. We rijden naar Grouse Mountain. Vanaf deze berg hebben we een prachtig uitzicht over de stad. We kunnen hier met een gondel de berg op. De prijs is even schrikken, maar de dame aan de balie overtuigt ons dat het absoluut de moeite waard is. We gaan dus met de gondel omhoog. Boven aangekomen besluiten we eerst iets te eten. Het is inmiddels half twee. We krijgen een tafeltje in de zon en we genieten van een lekkere salade en van het heerlijke weer. Met name dat laatste hebben we de afgelopen dagen wel gemist. Na het eten lopen we naar de volgende kabelbaan, een stoeltjeslift. Deze lift brengt ons nog hoger op de berg. Er ligt hier nog volop sneeuw, het is een beetje fris, maar het uitzicht is fantastisch. We zien heel Vancouver, de baai en we kunnen zelfs Vancouver Island zien. Daarna weer met de stoeltjeslift omlaag. Op dit deel van de berg vinden een aantal activiteiten plaats. Zo hebben ze een tweetal grizzlyberen achter een stevig hek rondlopen. Een beetje dierentuin dus, maar toch wel indrukwekkend. Vervolgens gaan we weer met de gondel omlaag en met de auto terug naar de parkeergarage. We lopen daarna weer naar hetzelfde restaurant als waar we gisteren waren. Nu willen we echter toch wel buiten zitten. Dat kan, maar dan moeten we wel even wachten. Oké, hoelang dan? Oooh, drie kwartiertjes. Dat zien we dus niet zitten. En als we binnen willen zitten?. Dat kan ook, dan hoeft u maar 20 minuten te wachten. We wachten niet, maar gaan wel iets anders zoeken. We komen uit bij een Italiaans restaurant. Ook leuk zitten. Vriendelijke bediening en lekker eten. Alleen…. de lasagne van Anne-Marie is gedeeltelijk koud. Als de serveerster komt vragen of alles naar wens is zegt Anne-Marie dat de lasagne koud is. De serveerster schrikt er van. Maar dat is niet de bedoeling. U krijgt van mij een gratis toetje. Nee, dat is niet nodig zegt Anne-Marie. Dan breng ik de lasagne niet in rekening. Dat hoeft niet zegt Anne-Marie, we betalen gewoon. De serveerster houdt echter aan en Anne-Marie gaat tiramisu krijgen. Een ijsje voor meneer erbij. Nee, dat hoeft niet. Jawel, zegt de serveerster, welke smaak wilt u. Dus tiramisu voor Anne-Marie en ijs voor Walter. Erg lekker hoor. Als we de rekening krijgen staan de lasagne en de toetjes niet op de rekening. Dan maar een flinke fooi voor de vriendelijke serveerster. Na het eten lopen we naar een Apple store. Walter wil graag een Iphone en we denken dat die hier veel goedkoper is dan thuis. We hebben opgezocht hoeveel het gewenste model in Nederland kost. Dan blijkt in de winkel dat het toestel hier duurder is dan thuis. Dan gaan we het toch maar in Nederland kopen. We lopen vervolgens terug naar het hotel. Even schrijven en lezen en dan slapen. Morgen gaan we naar Vancouver Island.