Zondag, 4 juni 2017 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Zondag, 4 juni 2017 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Zondag, 4 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

05 Juni 2017 | Verenigde Staten, Denver

Zondag, 4 juni 2017

Rond één uur worden we wakker. Hoe laat zou het zijn? Juist, midden in de nacht dus in Denver. In Nederland is het inderdaad tijd om op te staan. Toch maar proberen verder te slapen. Dat lukt gelukkig. Maar om kwart over vier zijn we echt wakker. Dan maar heel langzaam ons ochtendritueel. Walter schrijft het verslag van de eerste dag. En dan uploaden naar waarbenjij.nu. Fotootje er bij. Dan blijkt dat er nog maar ruimte is voor een paar foto’s. Dus even een aantal foto’s van een vorige trip verwijderen. Het verslag wordt ook op Polarsteps geplaatst. Er gaat de eerste keer behoorlijk wat tijd inzitten. Gelukkig hebben we deze ochtend tijd genoeg. Uiteindelijk gaan we om zeven uur ontbijten. Het ontbijt is bij deze Best Western inclusief, het is vrij uitgebreid en smaakt prima. Om half negen hebben we de shuttlebus naar de autoverhuurder op de luchthaven. De man bij Hertz heeft voor ons een geweldige aanbieding. Als we een grotere auto willen dan kunnen we die krijgen voor slechts $ 60 per dag boven op het al betaalde bedrag. Het wordt slechts zo’n $ 1.600 extra. We laten maar niet merken dat we het een belachelijk voorstel vinden. Nee, we zijn tevreden met de reeds geboekte auto. Wilt u er een navigatie bijhuren? Nee, dank u die hebben we zelf. Extra verzekering dan? Nee dank u we zijn voldoende verzekerd. Oké, dan hoeven we alleen maar $ 700 af te rekenen voor de onewayfee. Nee, zeggen we, we hebben voor Hertz gekozen omdat er bij onze gehuurde auto geen onewayfee hoefde te worden afgerekend. Dat moet even nagevraagd worden. Gelukkig het klopt. Er zit een foutje in het reserveringssysteem, maar de $ 700 zullen niet in rekening worden gebracht. Wel wordt er $ 13 per dag in rekening gebracht voor de tweede bestuurder. Dat wordt dan bijna $ 380. Dat klopt gedeeltelijk zeggen we, want er is toch een maximum van $ 180. Even navragen weer. En inderdaad, er bestaat een maximum van $ 180. Maar dat is dan wel zonder tax. Dus het wordt toch iets meer dan gedacht. Maar goed, als we niet wakker waren geweest dan waren we $ 2.500 lichter geweest. We hebben wel eens eerder meegemaakt dat men bij de autoverhuurder probeerden om ons iets extra’s aan te smeren, maar deze keer was het belachelijk.
We zijn echter blij met de auto, een mooie zwarte Kia Sportage met slechts 1.100 mijlen op de teller. We installeren onze TomTom en rijden naar een Wallmart. Koelboxje kopen en water en frisdrank inslaan. Dan naar het centrum van Denver. We willen onder meer het Capitool van Denver bezoeken. Het Capitool blijkt op zondag gesloten. Wel zien we de trede voor het Capitool waarop het punt is aangegeven dat zich exact 1 mijl boven zeeniveau bevind. In het park voor het Capitool is een soort van braderie gaande. Het is groots opgezet, maar het gros van de kraampjes zamelt geld in voor een of ander lokaal goed doel. Het is allemaal niet zo boeiend. Dan lopen we maar naar Larimer Square. Dat is een soort uitgaansstraat en daar is vandaag een Chalk Art festival gaande. Artiesten maken er prachtige krijttekeningen op straat. Het is er megadruk en het is inmiddels zo’n 30 graden geworden. In een leuk eetcafeetje genieten we van een lekkere lunch. We merken dat we door de jetlag en de warmte inmiddels flink vermoeid zijn geworden. Bovendien vinden we downtown Denver niet zo bijzonder als gehoopt. We wandelen terug naar de auto en rijden terug naar ons hotel. Daar geven we maar toe aan de vermoeidheid. Even opfrissen onder de douche en uitrusten op bed. De tv verveelt snel, want de reclames duren langer dan de programma’s zelf. Om zes uur besluiten we dat het tijd is om nog wat te gaan eten. We wandelen in een kwartiertje naar de Ruby Tuesday even verderop. Het is nog steeds erg warm, maar als we het restaurant binnenlopen hebben we spijt dat we onze wintertruien niet bij ons hebben. De Amerikanen kunnen met hun airco geen maat houden. De maaltijd smaakt echter prima. Rond acht uur zijn we terug op de kamer. Terwijl Anne-Marie een boek leest schrijft Walter het verslag van de dag. Rond tien uur gaan we slapen.