Zaterdag, 10 juni 2017 - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Zaterdag, 10 juni 2017 - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 10 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

10 Juni 2017 | Verenigde Staten, Cody

Zaterdag, 10 juni 2017

We staan op tijd op zodat we om zeven uur aan het ontbijt kunnen zitten. We hebben vandaag een lange reisdag. Volgens het plan zouden we in de ochtend Devil’s Tower gaan bezoeken en daarna doorrijden naar Cody.. Maar volgens de eigenaresse van de Lodge is het zo’n 8 uur rijden naar Cody. Als we dan ook nog naar Devil’s Tower gaan is het misschien wel een beetje veel van het goede. Dat schrappen we dan maar uit het programma.
De eerste 400 km van vandaag gaan via de snelweg. Een beetje saai, maar om 12:00 uur hebben we op deze manier 400 km afgelegd. Als we de snelweg verlaten stoppen we in het eerste het beste dorpje voor een lunch en voor benzine. We zijn hier helemaal op het platteland aangekomen. Eten kunnen we naast de benzinepomp in de saloon. Daar lijken vandaag alle hillbillies samen te komen. Niet lachen, en maar net doen of alles gewoon is. Of we de code van de wifi mogen hebben. Nee, dat gaat niet, want dan gaan de buren er ook gebruik van maken. Ooooh, ja natuurlijk. ?????? Het zal wel. Na het eten snel weg hier.
Het was vanmorgen nog mooi weer, ruim 20 graden Celsius. Maar er komt nu steeds meer bewolking. De route gaat richting de bergen. Als we stijgen, daalt de temperatuur. Op het hoogste punt ligt er nog sneeuw langs de weg. De thermometer staat op 49 graden Fahrenheit, zo’n 9 graden Celcius. De omgeving is wel prachtig. We rijden door Bighorn National Forrest. Veel bossen, mooie uitzichten, kabbelende riviertjes, maar geen Bighorns. Een Bighorn is een wild schaap met, inderdaad, grote horens.
Om half vier komen we aan in Cody. Dat valt niet tegen. Cody presenteert zich een beetje als de cowboyhoofdstad van de wereld. Er is een museum van Buffalo Bill en in het zomerseizoen is er iedere avond een rodeo. We checken in bij de Green Gables Inn. De dame achter de receptie vraagt of we vanavond naar de rodeo gaan. We hebben nog niets gepland, maar het klinkt goed. We zullen straks wel eens kijken. Nu eerst even uitpuffen en opfrissen. Rond zes uur gaan we het stadje in. We stoppen even bij de Walmart omdat Anne-Marie even wil kijken voor een trui of een jas. Ze kan echter niet slagen. We gaan eten bij een restaurant in een prachtig oud pand. We overleggen of we naar de rodeo gaan. Het is flink afgekoeld en Anne-Marie heeft alleen een dunne trui bij zich. We zijn in 2005 in Canada ook al eens naar een rodeo gaan kijken. Dieronvriendelijk is het niet. Dat hebben we toen tenminste vastgesteld. Omdat we niet zo vaak in de gelegenheid zijn om naar een rodeo te kijken besluiten we toch maar te gaan. Er is bij de rodeo een souvenir shopje en Anne-Marie koopt daar een leuke warme trui. Vervolgens gaat ze even op een enorme stier zitten en laat Walter er foto’s van maken. Stoer hoor. Dan naar de rodeo. Er worden door cowboys kalfjes gevangen, er wordt op een wild paard gereden, vervolgens een wat groter kalf gevangen en als laatste zie we cowgirls op hun paard zo snel mogelijk een parkoers afleggen. Er komt nog meer, maar we hebben het koud en we willen terug naar het hotel. Om kwart voor tien zijn we terug. Verslag maken, uploaden en dan slapen.