Vrijdag, 16 juni 2017 - Reisverslag uit Reedsport, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Vrijdag, 16 juni 2017 - Reisverslag uit Reedsport, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 16 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

16 Juni 2017 | Verenigde Staten, Reedsport

Vrijdag, 16 juni 2016

We staan op tijd op. Het ontbijt is in dit hotel weer inbegrepen. Om kwart voor acht vertrekken we vanuit Bend richting Crater Lake. We verwachten dat we ruim anderhalf uur moeten rijden naar de noordingang van dit Nationale park. Als we daar echter aankomen blijkt deze ingang gesloten. Pas later komen we er achter dat deze weg nog niet sneeuwvrij is. We moeten ongeveer een uur omrijden om bij de ingang ten zuiden van het park te komen. Deze ingang wordt echter de West ingang genoemd. We hebben inmiddels in de gaten dat er nog behoorlijk veel sneeuw ligt. Rondom Crater Lake kan er enorm veel sneeuw vallen. En met enorm veel bedoel ik tussen de tien en twintig meter. Zulke hoeveelheden zijn natuurlijk niet zomaar weg en zeker niet als de zomer maar niet echt wil komen. Crater Lake ligt op ruim 7.000 voet hoogte en dat wil natuurlijk ook niet helpen. Uiteindelijk komt het er op neer dat er nog zo veel sneeuw ligt dat alleen de weg van de ingang van het park naar het Visitor center aan de rand van Crater Lake en een klein stukje van de weg naast het meer vrij zijn van sneeuw. De overige wegen en de wandelpaden zijn niet begaanbaar vanwege de sneeuw. Het is 16 juni voor de duidelijkheid. We maken aan de rand van het meer enkele foto’s, bezoeken de winkel en draaien dan om. We lunchen bij het restaurant bij de ingang van het park en stappen dan in de auto om naar onze overnachtingplaats van vandaag te rijden. Dat is nog een behoorlijke route, maar die nagenoeg geheel als scenic aangeduid. We rijden door bossen, langs rivieren en door landbouwgebied. De route is geweldig mooi. We maken een stop bij een benzinestation in de middel of nowhere om te tanken. Het pompstation is er eentje van de vorige generatie. Zelf tanken is verboden, dat doet de pompbediende. Aardige jongen overigens. Moet ik de ramen even voor u schoonmaken? Ja, graag, dankjewel.
Om half zes komen we aan in Reedsport, een plaatsje vlak bij de kust van de Stille Oceaan. Het hotel is niet het beste hotel van de reis. Het ligt vlak naast een drukke weg en de kamer is behoorlijk aan de kleine kant. Of zijn we verwend aan het raken? De kamer is wel schoon, is goedkoop en het heeft alles wat we nodig hebben. We zoeken op Tripadviser een restaurantje en het blijkt wederom dat dat prima werkt. Na het eten gaan we terug naar ons hotel. Verslag schrijven en uploaden. Daarna nog even lezen en dan slapen.