Maandag, 19 juni 2017 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Maandag, 19 juni 2017 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Maandag, 19 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

19 Juni 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Maandag, 19 juni 2017

We staan rond half acht op. Het ontbijt bij dit hotel is erg sober. Toast met jam, koffie, jus d’orange en wat cornflakes. Om kwart voor negen zitten we in de auto. We rijden naar downtown Seattle. Walter heeft tijdens de voorbereiding een plekje gevonden om de auto te parkeren tegen een redelijk tarief. Van daaruit is het maar een klein stukje lopen naar de Space Needle. Deze toren is het symbool van Seattle. Hij is geplaatst in het Seattle Center ter gelegenheid van de wereldtentoonstelling van 1962. Goed bouwjaar dus. We kopen een kaartje en mogen dan met de lift naar het observatieplatvorm. Van daar hebben we een mooi uitzicht over Seattle en de omgeving. We blijven een tijdje genieten van het uitzicht en maken enkele foto’s. Dan weer met de lift naar beneden. Daar is de wachtrij voor de liften naar boven inmiddels aardig gegroeid.
We wandelen vervolgens door de stad richting de haven en van daaruit naar Pike Place Fish Market. Voordat we de markt bezoeken eten we een hapje bij Hard Rock Café Seattle. Het is er leuk zitten en het eten is prima. Dan naar Pike Place Fish Market. Een filmpje van deze visverkopers is de basis van de zogenaamde Fish Philosophy. Het gaat over werken in een bevlogen en betrokken team, hetgeen een positief resultaat heeft op de medewerkers en de klanten en het vergroot teven het succes naar een beter bedrijfsresultaat. Het is enorm druk bij de kraam en van tijd tot tijd gooien de medewerkers grote vissen naar elkaar om ze vervolgens in te pakken en met de klant mee te geven. Anne-Marie koopt een viskookboek en gaat met de verkoper op de foto. De medewerkers zijn inderdaad allemaal superenthousiast. Zonder problemen wordt er door alle medewerkers een handtekening in het kookboek gezet. We lopen nog een stukje verder over de markt en gaan dan langzaam terug naar de auto. We rijden naar Kerry Park om van daaruit een foto te maken van de skyline van Seattle. Daarna rijden we weer terug naar het hotel. Het is ook vandaag weer erg druk op de snelweg, maar we zijn toch met een half uur terug. Het centrum van Seattle was erg leuk en relaxed.
We eten ’s avonds weer in het eetcafé naast het hotel. Walter is behoorlijk moe dus we gaan snel terug naar de kamer. Beetje lezen, verslag schrijven en op tijd naar bed. Morgen gaan we naar de Boeingfabriek.