Woensdag, 28 juni 2017 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Walter - WaarBenJij.nu Woensdag, 28 juni 2017 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Walter - WaarBenJij.nu

Woensdag, 28 juni 2017

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

28 Juni 2017 | Canada, Victoria

Woensdag, 28 juni 2017

We hebben weer heerlijk geslapen. Het verblijf in een huis is toch anders dan in een hotelkamer. Het verblijf bij Vera en Zoli geeft toch iets meer een thuisgevoel, zeker omdat ze zo enorm gastvrij zijn. Na het ontbijt gaan we Vera en Zoli echter helaas weer verlaten. We hebben twee heerlijke relaxte dagen gehad in het prachtige huis van Vera en Zoli. Hoewel het jaren geleden was dat we Vera hadden gezien en gesproken voelde het toch heel erg vertrouwd. Walter probeert Vera nog een keer te overtuigen om een account op Facebook aan te maken en zich aan te sluiten bij de Pellis generatie facebookpagina. We maken nog enkele foto’s voor het familiealbum en nemen dan met pijn in ons hart afscheid. We hopen dat het nu niet opnieuw 12 jaar duurt voordat we weer op bezoek komen. Na een dikke knuffel stappen we in de auto en vetrekken we naar Victoria. Tegen de middag komen we daar aan. Anne-Marie heeft zin in een Big Mac, dus we maken voor de derde keer deze vakantie een lunchstop bij Mc Donalds. Daarna lopen we even het winkelcentrum tegenover de Mac in. Anne-Marie scoort nog even enige make-up welke in Nederland 3 tot 4 keer zo duur is en daarna rijden we naar het hotel. Het hotel ligt in het centrum van de stad, op korte afstand van de haven. Bij het inchecken vragen we of de jongedame weet of we online kaartjes kunnen reserveren voor de ferry welke we morgen moeten nemen. Ze belt even naar maatschappij van de ferry en dan blijkt dat we telefonisch kunnen reserveren. We moeten morgen om negen uur in de haven zijn en gaan dan voordat we de boot oprijden door de douane. Fijn, dat is dan in ieder geval geregeld.
Als we onze bagage op de kamer hebben geïnstalleerd, wandelen we naar de haven. Het is er erg leuk. Er zijn diverse kraampjes en er treden straatartiesten op. We vinden een gezellig terrasje en nuttigen een drankje. Het is prachtig weer, dus het is lekker zitten op het terrasje met uitzicht over de haven. Rond vijf uur lopen we terug naar ons hotel om even uit te puffen en een beetje op te frissen. Om half zeven lopen we naar een restaurant welke Walter heeft gevonden op Tripadvisor. Het restaurant is echter gesloten omdat er een privéfeestje is. De buren zijn echter wel open en die hebben ook heel erg lekker eten en een mooi uitzicht over de haven. Na het eten wandelen we terug naar het hotel. Verslag schrijven, uploaden, even lezen en dan slapen. Morgen gaan we weer naar de VS. We hopen maar dat we er in mogen van meneer Trump.