6 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu 6 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

6 juni 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

08 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

6 juni 2013
Om kwart voor vier loopt de wekker af. Fijn hoor vakantie! Snel wassen en aankleden. Dan staat Henry al voor de deur. Anne-Marie wil nog een kopje koffie en om half vijf zitten we in de auto. Het is niet druk op de weg, maar op de A2 mogen we op de meeste plekken niet harder dan 100 km/u. Om half zeven zijn we op Schiphol. We nemen afscheid van Henry en gaan inchecken. Dat gaat allemaal heel snel. Na de paspoortcontrole drinken we wat bij de Mc Donalds. Daarna mogen we al langzaam richting gate. Zowel de handbagage als wijzelf moeten door de scan. De wachtruimte is overvol, maar ook hier lijkt het wachten niet lang te duren. Omdat we Premium Comfort Class vliegen mogen we als eerste het vliegtuig in. En dankzij diezelfde Premium Comfort Class hebben we riante zitplaatsen. Tijdens de elf uur durende vlucht krijgen we twee heerlijke maaltijden, enkele lekkere snacks en volop drankjes. We kunnen zelf uitkiezen naar welke films we kijken. De tijd vliegt om en we stappen om half elf lokale tijd in Las Vegas uit het vliegtuig. We zijn ondanks de lange zit nog redelijk fit. We hoeven maar enkele minuten te wachten bij de douane. De mevrouw van de douane is erg vriendelijk. De paspoorten worden gecontroleerd, we moeten onze vingerafdrukken afstaan en er wordt een foto gemaakt. Dan mogen we al door naar de bagageband.
Ons hotel heeft geen eigen shuttleservice, maar voor $7,50 kunnen we met een taxibusje mee dat de gasten naar ieder gewenst hotel op de Strip brengt. Als we de luchthaven uitlopen voelen we direct de enorme hitte van Las Vegas. Het verschil met thuis is enorm.
Even voor 12.00 uur arriveren we bij ons hotel: Bally’s Las Vegas. Check in time is pas om 15.00 uur. Eerder inchecken kost $ 15,- maar een upgrade naar een Junior Suite kost slecht
$ 10,- en dan is een vroegere incheck gratis. Upgraden dan maar. Onze kamer is op de 23e etage. De Junior Suite is BIG. Een hele grote kamer met een heel groot bed en een heel grote tv en een hele grote badkamer. Alles big dus. We frissen ons even op en kleden onszelf om. Met één van de acht liften gaan we weer naar beneden en bekijken even het zwembad. Prima zwembad, maar nauwelijks schaduw. Schaduw is te huur in de vorm van parasollen en cabanas. Maar wij gaan eerst de strip bezoeken. Het is niet superdruk op de strip. Dat komt omdat we er overdag zijn en omdat het erg heet is: 104 graden Fahrenheit. Het grote omrekenen is weer begonnen. Van Fahrenheit naar Celcius, van dollars naar euro’s, van mijlen naar kilometers, van inches naar centimeters, van gallons naar liters. Misschien vergeet ik nu nog wel iets. 104 graden Fahrenheit is 40 graden Celcius. Heel heet dus. We lopen daarom regelmatig ergens naar binnen. Op de airco wordt nergens bezuinigd, dus als we binnen zijn kunnen we weer afkoelen. We eten een slice pizza en bezoeken enkele van de supergrote hotels. Met name “New York New York” is enorm en heel mooi. Tegen drie uur slaat de vermoeidheid toe. De voeten doen pijn van het slenteren. Thuis is het inmiddels middernacht en we waren vanmorgen om kwart voor vier op. We gaan terug naar ons hotel en leggen ons even te rusten. Een paar uur later worden we gelukkig even wakker. We frissen ons even op en besluiten een hapje te gaan eten. We lopen naar Ceasar’s Palace en eten daar een lekkere salade. De cola wordt ongevraagd steeds maar bijgevuld. We waren het even vergeten. Frisdrank bestel je maar één keer, de refills zijn gratis en daar doen ze dus echt niet moeilijk over. Na het eten is de zon ondergegaan en is de temperatuur iets aangenamer. Het zal vannacht echter niet kouder worden dan zo’n 28 graden. Daar zullen we echter niet veel van merken want eenmaal terug op de hotelkamer staat de airco alweer te blazen. We kijken nog even tv en zien op de Weather-channel dat de temperatuur in Las Vegas de komende dagen nog verder op zal lopen. Zaterdag 111 graden Fahrenheit (bijna 45° C). Aan de Oostkust wordt grote schade verwacht als gevolg van tropische storm Andrea. De USA is een heel groot land. Als we de tv uitzetten vallen we snel in slaap. Het is dan negen uur in de avond.