Vrijdag, 21 juni 2013 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Vrijdag, 21 juni 2013 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 21 juni 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

22 Juni 2013 | Verenigde Staten, Springdale

Vrijdag, 21 juni 2013

En weer hebben we niet zo best geslapen. En weer ging om kwart voor twee de telefoon over, en weer waren we te laat met opnemen. Grrrr.
Rond acht uur staan we op. Het is vandaag de laatste hele dag met de camper. Morgen gaan we hem inleveren. Dus we moeten vandaag alles inpakken en de zaak opruimen. Dat willen we in de tweede helft van de middag doen en dat zal alles bij elkaar misschien een uurtje werk zijn. We hebben echter de hele dag het gevoel dat we straks een enorme klus moeten klaren.
Maar eerst ontbijt. Na het ontbijt hebben we via skype contact met Lonneke, de kindertjes en oma. De verbinding is slecht en we besluiten om zonder beeld te skypen. Dat gaat redelijk. Hopelijk zal de verbinding beter zijn als we vanaf morgen in hotels overnachten. Voor nu moeten we het hiermee doen. Doei doei, en de groeten aan Maurice.
Anne-Marie heeft spierpijn van de inspanning van gisteren. We besluiten in de ochtend naar het park te gaan en daar een korte wandeling te maken. Om het melkzuur een beetje uit de spieren te lopen. We laten ons met de shuttlebusjes naar Zion Lodge brengen en beginnen daar een wandeling naar de Lower Emerald Pools. Volgens de bordjes een wandeling (heen en terug) van een uur. Deze wandeling blijkt erg populair. Hele gezinnen met opa en oma, pa en ma en de kinderen willen naar de Lower Emerald Pools. Het blijkt slechts 20 minuten lopen. En een niet eens zo heel spectaculaire waterval waar we achterdoor lopen. Er is wat weinig water, misschien valt het daarom wel tegen. De route vervolgt zich naar de Middel en Upper Emerald Pools, maar wij nemen een afslag om aan de drukte te ontkomen. Het nieuw genomen pad leidt ons naar het beginpunt van de hike naar Angels Landing. Daar aangekomen hebben we ongeveer een uur gelopen. En Anne-Marie heeft me toch een spierpijn.
We besluiten terug te gaan naar de camping. Daar aangekomen lunchen we met de restanten uit de koelkast. We skypen even met Diana en nu lijkt de verbinding wat beter dan vanmorgen.
Voordat we alles gaan inpakken gaan we even zwemmen, want ook vandaag is het weer behoorlijk heet. We moeten het zwembad vandaag delen met een ander echtpaar. Nog steeds lekker rustig dus. Na een uurtje wordt het steeds drukker in het zwembad en besluiten we terug te lopen naar de camper om in te gaan pakken. En ooh ooh, wat heeft Anne-Marie toch een spierpijn.
Het inpakken is inderdaad zo gebeurd. De laatste dingen zullen echter morgenvroeg nog moeten. We douchen ons beiden voor de laatste keer in de camper en gaan dan fris gewassen op pad. Met het busje laten we ons afzetten in het centrum van het dorpje. We kijken enkele winkeltjes en besluiten dan een restaurantje te gaan zoeken. Dat valt nog niet mee. Te druk, kaart bevalt niet, te stil. Langzaam lopen we richting de camping. Tegenover de camping vinden we een restaurant wat ons wel aanstaat. Het is er druk, maar er is gelukkig nog plaats. Anne-Marie heeft boneless spareribs en ze vindt het heerlijk. Walter heeft een chique hamburger en die smaakt voor geen meter. Bovendien heeft Walter het niet naar zijn zin. Sneller dan de bedoeling staan we weer buiten. We lopen terug naar de camper. En Anne-Marie heeft toch wel heel erge spierpijn.
Walter schrijft het verslag van deze dag vol spierpijn en Anne-Marie leest in de ereader.
We gaan vanavond op tijd naar bed.

• 22 Juni 2013 - 19:05

SGLT:

Goed zeg dat jullie Angels Landing hebben gedaan.
    Die spierpijn maar even voor lief nemen.
    En dan die camper inleveren....... toch even een raar moment.
    Alsof je toch een beetje je huis uit moet vonden wij.
    Geniet er nog lekker van.