8 juni 2013 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu 8 juni 2013 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

8 juni 2013

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

09 Juni 2013 | Verenigde Staten, Kingman

Zaterdag, 8 juni 2013
We worden ‘s nachts wakker van de kou. De airco doet het prima, mar we zetten hem dan toch maar uit. We slapen snel weer in en worden om zes uur weer wakker. We blijven nog even liggen maar verder slapen gaat niet meer. Opstaan dan maar en ontbijten. Vanaf acht uur is het zwembad open, dus we zijn er om één over acht. Het zwembadje is weer heerlijk en na het zwemmen installeren we ons in de schaduw van de enige boom die er staat.
Walter gaat bij de receptie navragen waarom het internet het niet doet. Een beetje een lastig verhaal met een code en een nieuwe router, maar het probleem wordt opgelost en we hebben verbinding. Niet supersnel, maar het werkt. De whatappjes komen binnen op onze telefoons, we kunnen onze e-mails lezen en we kunnen de reisverslagen uploaden. Het uploaden van enkele foto’s duurt wel heeeeel erg lang, maar het lukt. Rond het middaguur besluiten we om het zwembad te verlaten. We rijden met onze RV naar de Walmart voor de boodschappen van de komende dagen. In de supermarkt kunnen we gelijk lekker afkoelen.
Nadat we een broodje hebben gegeten gaan we de winkel in. Ons eerste doel is een losse filterzakjeshouder welke op een mok kan worden geplaatst om koffie voor Anne-Marie te zetten. Er zit namelijk geen koffiezetapparaat in de RV. De filterzakjeshouder is een lastige. De winkel is groot, zeg maar heeeel groot, maar een losse filterzakjeshouder die kunnen we niet vinden. Even vragen dan maar. Ons Engels is redelijk, maar dit is een lastige om uit te leggen. De dame die ons helpt is echter van goede wil, maar wat ze niet hebben kan ook zij ons niet leveren. Uiteindelijk kopen we maar een klein koffiezetapparaatje. Kosten: $ 15. Daar kunnen we ons geen bult aan vallen. En bij het inleveren van de camper maar weer proberen te verpatsen. Dan verder door de enorme winkel die eigenlijk een combinatie is van een warenhuis met een supermarkt. Met name het warenhuisgedeelte is een excursie op zich. Pistolen en jachtgeweren hangen naast de werphengels. Vijftien meter verderop een tv met een beeldscherm van 60 inch. Dat past dus niet in het winkelwagentje. Een autoafdeling met een speciale afdeling autobanden. Verderop een afdeling kinderkleding, dameskleding en herenkleding. En uiteindelijk dan ook de supermarkt. Hier gaan we ons karretje proberen te vullen met levensmiddelen voor de komende dagen. Dat lijkt eenvoudig, maar valt eigenlijk nog best wel tegen. Alles ziet er zo anders uit dan we gewend zijn, we herkennen de verpakkingen niet en er worden allerlei producten verkocht die we eigenlijk helemaal niet kennen. Het even boodschappen doen duurt daardoor best wel lang. Wat verder opvalt is dat de mensen erg relaxt en vriendelijk zijn. Niemand lijkt haast te hebben. Ook bij de kassa niet. De kassière doet voor iedereen alle boodschappen in plastic tasjes. Zij let er daarbij zorgvuldig op dat er niet te veel in de tasjes gaat. Als er een wat zwaarder product in het tasje gaat dan gaat er een tweede tasje omheen. Een beetje extra plastic is hier geen enkel probleem. Niemand komt naar de winkel met een boodschappentas. In de tussentijd worden er uitgebreide gesprekken gevoerd met de klanten. Maar ook de klanten in de rij staan gezellig met elkaar te babbelen. De mevrouw voor ons heeft snel in de gaten dat we toeristen zijn en wil van ons weten wat we in hemelsnaam toch komen doen in een stad als Kingman. Er is hier toch echt niets te doen. Zelf komt ze uit California, maar haar vriend woont hier. En wij maar denken dat alle Amerikanen gehaast en gestrest zijn. In de supermarkt in ieder geval niet. Daar is het eigenlijk best wel gezellig.
Terug op de camping ruimen we snel de boodschappen op en sluiten de camper weer aan op de elcgtriciteit en het water. Het aansluiten op het water is lastig. De aansluiting van de slang aan de camper is niet super. Er lekt water bij de aansluiting. Even iets vaster aan proberen te draaien dus. Maar bii een temperatuur van 40 graden en de brandende zon boven ons is het een rotklus. Met een natte rug zoeken we snel het zwembad weer op. In de tussentijd kan de airco de camper weer afkoelen. Nadat we zijn afgekoeld in het zwembad gaan we onszelf wassen. In de tussentijd is de zon onder en het waait een beetje. Lekker buiten eten dus.
Anne-Marie gaat op tijd naar bed. Walter werkt het verslag nog even bij. Uploaden en dan naar bed.

• 09 Juni 2013 - 11:01

Jan En Jolanda:

Hallo lieverds,

Gezellig hoor om jullie belevenissen te zien en te lezen!
    (Ja zelfs wij als redelijke digibeet lukt het) 40 graden... Daar kunnen we hier alleen maar van dromen, maar 20-25 is ook niet slecht.
    Stoer hoor om in zo'n grote vrachtauto te rijden. Hoeveel versnellingen heeft zo'n ding wel niet? Kom je er ook hellingen goed mee op of zijn die er niet?
    Veel plezier en we wachten jullie andere verhalen af,

Groetjes Jan en Jolanda xxx

• 09 Juni 2013 - 17:15

Alex:

Leuk om jullie nieuwe reis te volgen. Ben benieuwd of je deze lange verhalen blijft volhouden. Nog even terugkomen op Las Vegas. Ik zou niet speciaal terug gaan voor de watershow bij Bellagio. Als je weer terug bent in Vegas en je bent er toevallig wanneer de show begint is het leuk maar wij hebben hier vorig jaar een half uur op staan te wachten (bij 40 gr). Uiteindelijk duurde het maar enkele minuten. Ik heb hem nog compleet gefilmd op mijn PC staan. De efteling watershow is vele malen mooier.
    Groetjes en tot je volgende verslag. Wij blijven jullie volgen. Alex

• 09 Juni 2013 - 19:28

Hans Warmoeskerken:

Hallo Walter en Annemarie,

Heel leuk om de verhalen te lezen! Wat een enorme bak is die camper zeg, daar houden jullie het vast wel even mee uit! Blijf de verslagen schrijven maar vergeet ook niet te genieten ;)

Groetjes, Hans

• 09 Juni 2013 - 20:56

Marianne Kamsma:

Ha lieve Walter en Anne-Marie,

Zo reizen toch we een beetje met jullie mee! Geniet ervan samen in jullie big RV!!!

Groetjes!!

Marianne