Zondag, 27 juli 2014 - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu Zondag, 27 juli 2014 - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Walter - WaarBenJij.nu

Zondag, 27 juli 2014

Door: Walter

Blijf op de hoogte en volg Walter

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Zondag, 27 juli 2014
Rond acht uur ontwaken we uit onze slaap. Wassen en aankleden gaan op vakantietempo en we zitten pas om half tien aan het ontbijt in ons hotel. Ook hier weer inclusief. Morgen zullen we echter iets eerder moeten zijn want dan moeten voor negen uur hebben ontbeten. Omdat het vandaag Zondag is kunnen we tot tien uur ontbijten.
Na het ontbijt rijden we naar het centrum van Savanna. We gaan eerst naar het Visitor center. Een aardige medewerker vertelt ons welk deel van de stad de meeste het moeite waard is om te bezoeken. We hadden thuis al een en ander opgeschreven en de man tekent een wandelroute voor ons uit door het historische centrum van de stad. Dan kunnen we op pad. Het is erg heet. Toen we vanmorgen in de auto stapten was het al 32 graden. Het zal vandaag ruim 37 graden worden. Lekker weer om door een stad te wandelen dus. Na een kwartiertje wandelen komen we bij het Forsyth Park. We maken enkele foto’s bij de prachtige grote fontein, kopen een flesje water en vervolgen onze route. In het historische centrum van Savanna staan veel prachtige oude huizen. Verder zijn er verschillende kleine parkjes en heel veel prachtige, grote, met Spaans mos begroeide oude eikenbomen. Ondanks de hitte is de wandeling door de stad geweldig. Als we bij de oude kathedraal aankomen vindt er een mis plaats. We mogen nu dus niet naar binnen. Na twee uur is de kerk toegankelijk voor bezoekers. Om half één maken we een lunchstop bij de Ierse pub waar we ook gisterenavond hebben gegeten. Het Amerikaanse stel waar we mee hadden afgesproken om te lunchen hebben in de loop van de ochtend een sms-je gestuurd met het bericht dat het vandaag niet schikt. Morgen kan wel. Helaas, dan zijn wij onderweg naar Daytona Beach. De lunch in de pub is lekker en we koelen binnen weer lekker af. We zorgen er ook voor dat het vocht weer wordt aangevuld. Na onze stop lopen we naar de rivierkade waar veel leuke winkeltjes en horecagelegenheden zich hebben gevestigd in de oude pakhuizen aan de haven. Tot slot lopen we nog een keer naar de kathedraal. De laatste mis is net afgelopen en we kunnen nu dus wel binnen. De kerk is prachtig van binnen. Anne-Marie steekt een kaarsje aan. We nemen even een moment rust.
Na ons kerkbezoek lopen we terug naar de auto. Met de auto rijden we naar Bonaventura Cemetery. Deze oude begraafplaats blijkt het bezoeken waard. Sommige van de oude grafstenen zijn zeer indrukwekkend en de grote eikenbomen, ook hier weer bedekt met Spaans mos, zorgen voor een prachtig geheel. Het is echter te warm om hier lang te blijven. We rijden terug naar ons hotel. Onderweg stoppen we bij een supermarkt om wat inkopen te doen. Het bier is op. In de supermarkt hebben ze behalve bier ook hele lekkere pistoletjes. We besluiten om vanavond niet buiten de deur te eten, maar in plaats daarvan de lekkere pistoletjes met kipsalade en eiersalade te eten. Als we terug zijn in het hotel en de pistoletjes bekijken besluiten we dat we vandaag wat vroeger eten dan gebruikelijk. De broodjes zijn heerlijk!!! Na het eten vult Anne-Marie een wasmachine met kleren. In de tijd dat de wasmachine draait gaan we even zwemmen. De zon begint onder te gaan, maar het is nog steeds erg warm. Het zwembadje is dus helemaal geweldig. Als we na het zwemmen even op de bedjes bij het zwembad gaan liggen komen er kleine steekvliegjes op ons af. We besluiten daarom om onze koele hotelkamer maar weer op te zoeken. Walter schrijft het verslag en we kijken voor het slapen nog even tv. Het nieuws over het neergehaalde vliegtuig begint langzaam op de achtergrond te verdwijnen. We zien Rutte vandaag maar

• 31 Juli 2014 - 10:26

Marga:

Heerlijk om te lezen!! Geniet ervan en ik geniet mee haha